top of page

מלית חלבה ותמרים במקרון העשוי מגרעיני דלעת

 


היי! את הפוסט הזה אתחיל עם מתכון פשוט למלית, ואח״כ אחפור קלות על גרעיני דלעת שמהם הכנתי את המקרונים הנוכחיים.


תמיד רציתי להכין מקרון עם מלית חלבה, או חלווה? אבל אני עצלנית מדיי בשביל להכין מליות מסובכות, ומצד שני לא רציתי להשתמש בממרח חלבה מוכן, כי הטעם של ממרח זה חזק מדיי, וגם הממרח הזה לח מדיי בשביל מילוי למקרון. אנחנו לא רוצים להכין סתם עוגיות יפות ומפונפנות, אנחנו רוצים להכין בעיקר עוגיות טעימות :)



מה שכתבתי על החלבה תקף לגבי תמרים. ממרח תמרים זה טעים ומתאים במיוחד עם עוגיות ומאפים כמו בעבע או מעמול, אבל בכיף אפשר לשלב עם קינוחים נטולי גלוטן כמו עוגיות מקרון.

כמו שאמרו חכמי הגשטאלט: "השלם שונה מסכום חלקיו", כך גם חלבה ותמרים, שילובם ביחד יוצר טעם שונה מחלבה או תמרים בנפרד.

אז כך עשיתי, ערבבתי ממרח תמרים עם חטיף חלבה שפוררתי, עירבבתי טוב ליצירת ממרח, שמתי בשקית זילוף ומילאתי בתוך המקרונים. צריך להשתמש בחלבה רגילה ולא בממרח חלבה.

איך הטעם? אין צורך להסביר, מי שאוהב חלבה ותמרים יהנה מהטעם של המלית, אני זללתי בהנאה כמה מקרונים עם המלית הזו בזמן שצילמתי תמונות אלו, אבל יש מצב שילדים פחות יתחברו לשילוב הזה.

אפשר להוסיף פירורי חלבה גם למליות אחרות של מקרונים, חלבה יכולה להשתלב טוב עם כל מיני מרכיבים.


אז מה המתכון?

יחס של 2:1 לטובת ממרח התמרים. אפשר להוסיף גם שבבי קוקוס לתערובת בשביל לנטרל קצת את הטעם החזק.

כמובן זה קינוח פרווה וללא גלוטן (יש רק לבדוק שאין גלוטן בחלבה).



ועכשיו זהירות! חפירה!

החלטתי להכין שוב מקרונים מגרעיני חמניה במקום שקדים טחונים. לא מצאתי גרעיני חמניה קלופים בסופר, אבל במקומם הייתה אריזה של 150 גרם גרעיני דלעת קלופים, אז אמרתי לעצמי שצריך להכין מקרון מגרעיני דלעת טחונים (אמרתי בלב, כן? לא נעים לראות בן אדם מדבר לעצמו בסופר).

אז קניתי, טחנתי, סיננתי עם אבקת הסוכר, והכנתי מקרונים מגרעיני דלעת.אז איך הטעם? מעולה, ואף טוב יותר ממקרונים שנעשו עם גרעיני חמניה.


משום מה כשאני מכינה מקרונים מפיסטוקים וגם ממקורות אחרים שהם לא השקדים הטחונים, המקרונים מתייבשים הרבה יותר מהר לפני האפייה ותמיד יוצאים טוב.אני כרגע מנסה להבין האם זה קשור למידת הטריות של טחינת האבקה, או לסוג האגוז. זאת אוכל לדעת רק אחרי שאכין מקרונים עם שקדים שאטחן בעצמי במקום לקנות אריזה טחונה מראש שהטריות שלה נעלמת עם הזמן.ה״בעיה״ היא שיש לי במקרר 2 קילו שקדים טחונים ולטחון עוד זה סוג של בזבוז :)

 

נו טוב, קניתי שקדים קלופים, טחנתי, "מיקרנתי", זילפתי, נכנסתי למקלחת - 7 דקות על השעון, חזרתי למטבח, בדקתי את מצב המקרונים - הפלא ופלא, המקרונים התייבשו במהרה.. כנראה יש קשר בין טריות ה"טחינה" לבין זמן ההתייבשות.ועל הגילוי הזה ארחיב בפוסט הבא...










 

bottom of page