top of page

הקשר בין טריות השקדים להתייבשות המקרונים לפני האפייה


 

הפוסט הזה נכתב במיוחד עבור מי שמכין מקרונים ולא מבין למה לוקח למקרונים יותר מ-20 דקות להתייבש. אם הבעיה הזו לא מתרחשת אצלכם, דלגו  על הפוסט ;)


אחד הגורמים המעכבים את התייבשות המקרונים, הינו מזג האויר, או הלחות המטורפת של הקיץ. פוסט זה נכתב לפני הקיץ ולכן לא יעסוק בלחות, אלא בגורם אחר המשפיע על משך ההתייבשות. למי שרוצה לקרוא על נזקי הלחות למקרונים, שיקליק כאן.

בשבועות האחרונים הכנתי עוגיות מקרון בשיטה הצרפתית ולא הבנתי למה לוקח למקרונים כ"כ הרבה זמן להתייבש לאחר הזילוף. כידוע, את המקרונים אפשר להכניס לתנור רק אחרי שהם מתייבשים.ניסיתי כל מיני דברים, יישנתי חלבונים, השתמשתי בקרם טרטר, שום דבר לא האיץ את זמן ההתייבשות, לפעמים לקח למקרונים שעה להתייבש, די השתגעתי.

אם לא הייתי משתגעת, כנראה לא הייתי כ"כ שמחה לאחר שהצלחתי לפענח למה לוקח למקרונים כ"כ הרבה זמן להתייבש. מסתבר שהכל תלוי בשמנוניות והטריות של אבקת השקדים או כל דבר אחר שמשתמשים בו במקום שקדים.



אז מתי נפל האסימון? כשנזכרתי כשבכל פעם שאני מכינה מקרון בשיטה הצרפתית מאגוזים או גרעינים, המקרונים מתייבשים בקלות. אז תהיתי לעצמי - האם המקרונים מתייבשים מהר בגלל שאני משתמשת בחומר גלם אחר, או בגלל שאבקת השקדים טרייה (שמנונית) יותר? לא למדתי לעולם קונדיטוריה, לא מצאתי את התשובה לשאלה זו בשום מקום אחר ברשת,  פשוט הניסיון לימד שככל שהמרכיב יותר שמנוני, כך משך ההתייבשות קצר יותר. והנה, כאשר השתמשתי באבקת שקדים שטחנתי בסמוך להכנת המקרון, המקרונים התייבשו כ"כ מהר! כמו כן הציפוי שלהם היה מבריק יותר ממקרונים שנעשים מאבקת שקדים לא טרייה.


את המסקנה על השמנונית ומשך ההתייבשות הסקתי כבר ממזמן, כשראיתי שמקרון עם קקאו תמיד מתייבש מהר. אך לעולם לא קישרתי זאת לטריות השקדים.

אז מה המסקנה הפרקטית עבורכם? אין צורך לקנות מטחנה חשמלית ולטחון שקדים בעצמכם, פשוט לשים לב ולהשתדל תמיד להשתמש בשקדים מאריזה סגורה שנטחנה כמה שיותר לאחרונה.

בגלל שאני מכינה הרבה מקרונים, אני קונה שקדים טחונים בכמויות גדולות, כנראה שזו טעות , כי אבקת השקדים שאגרתי מחוץ למקרר לאט לאט איבדה את השמנוניות הטבעית.

 

איזה כיף לפתור בעיה מציקה :-)









bottom of page