top of page

הבדלים בין תנורים באפיית מקרונים


אהלן



מלא זמן לא כתבתי באתר הזה פוסט, אז הנה הפוסט הראשון לשנת 2018.

קרה ועברתי דירה לפני חודש, למה זה בכלל רלוונטי אם האתר הזה עוסק בעוגיות מקרון ואינו "יומנה היקר של חן"? כי העוגיות שלנו, בעיקר אם נעשות בשיטת המרנג הצרפתי, רגישות לכל דבר ומאד מושפעות מהמיקום שמכינים אותן. למה? כי בכל בית / מטבח אחר יש לחות שונה וכמו כן יש תנור שונה.

 

אז יצא לי להכין כמה פעמים מקרונים, ובחלק מהפעמים נכשלתי. בפוסט זה אפרט את הסיבות לכשלונות,  מעבר לסיבות הרגילות כפי שמופיעות באתר זה בעמוד "בעיות באפיה".



נתחיל בתנור:

הגעתי לדירה שיש בה תנור מובנה, ז"א התנור שליווה אותי בכל הפעמים שהכנתי מקרונים כבר לא איתי. יש תנור חדש, פיזור החום בו שונה מהתנור הקודם, התוכניות בו שונות ואני עדיין מנסה להבין אותן.כלומר: זה לא שאתם לא בסדר (אולי גם אתם), אבל זה יכול להיות משהו שקשור לתנור והנקודה הנכונה שצריך להפעיל אותו בשביל עוגיות רגישות אלו.אז בדקתי כמה אופציותאותה עיסת מקרונים בתוכנית כמו שהייתי עושה בתנור הקודם בחום של 150 מעלות - המקרונים נשברו ולא צמחו בכלל רגליים:



אותה עיסת מקרונים עם שילוב של טורבו בתנור על חום של 130 מעלות בערך- צמחו רגליים:


 

יום למחרת שוב עשיתי ניסויים בטמפ' של התנור ובתוכניות, הפעם הצלחתי עם טורבו ו-140 מעלות:

 

.

 

השתמשתי בגרעיני דלעת טחונים דק במקום שקדים


 

ככה זה נראה ב-150 מעלות וטורבו:



מסקנה? ללא ספק התנור הזה מתנהג אחרת מהתנור הקודם שלי... אני עדיין בשלבי למידה של התנור ומקווה למצוא את התוכנית והמעלות הנכונות.

 

ועכשיו לסוגיית הלחות:לא יודעת איך לא יודעת למה, אבל בדירה החדשה הלחות גבוהה מאד יחסית ללחות שהיתה בדירה הקודמת. האם אני יודעת זאת בגלל המקרונים? לא לא לא, גיליתי את זה בזמן שחיכיתי שהלק על הציפורניים יתייבש, לוקח ללק הרבה זמן להתייבש בדירה הנוכחית וזה בגלל שהלחות פה גבוהה. כך גם קרה כשהכנתי מקרונים, לקח להם המון המון זמן להתייבש. כתבתי פה כבר כמה וכמה פוסטים על כך שהלחות היא אוייב מספר אחת של המקרונים, בעיקר במרנגים שנעשים בשיטה הצרפתית.פתרון: להדליק מזגן בזמן שהמקרונים מתייבשים / לייבש אותם באמצעות פן...

 

 

 

אז למה לעזאזל אני לא מכינה מקרונים בשיטה הבטוחה- שיטת המרנג האיטלקי?כי אין לי משרתת שתשטוף לי את הכלים, הכנת סירופ הסוכר גורמת לכך שכלי ההקצפה נהיה דביק וזה סיפור לשטוף אותו. כמו כן כתבתי כבר בעבר שאני מעדיפה את המרנג הצרפתי, אבל זו רק אני, וזה גם עניין של טעם.

 


מסקנות? תשתו קפה :)

 


 

 

 

 

 

bottom of page